ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ-ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ
Ανακοινώθηκε και επίσημα η απαίτηση της τρόικας για απολύσεις εκπαιδευτικών για να διαλύσει και τις τελευταίες αυταπάτες ότι οι εκπαιδευτικοί θα εξαιρεθούν!! από τα μέτρα. Εξάλλου μόλις πριν λίγες μέρες η Διαμαντοπούλου, με το γνωστό της ύφος, κουνούσε για άλλη μια φορά το δάχτυλο στους δημόσιους υπαλλήλους και στους εκπαιδευτικούς. Σε ομιλία της στην εκδήλωση «Η Ελλάδα τώρα», δήλωνε μεταξύ άλλων ότι η αξιολόγηση θα εφαρμοστεί και όσοι δάσκαλοι –καθηγητές δε συμμετέχουν δε θα έχουν καμιά εξέλιξη!
«Να αξιολογηθούν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, όσοι έχουν τα προσόντα, την πρόθεση και την προσφορά, να παραμείνουν ή να μετακινηθούν σε άλλους χώρους όπου τους χρειάζεται το δημόσιο. Όσοι δεν τα έχουν αυτά, να απολυθούν όπως γίνεται και στον ιδιωτικό τομέα. Και να έρθω στην αξιολόγηση. Ναι, 34 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί δάσκαλος και καθηγητής σε αυτή τη χώρα. Ξεκινήσαμε μόλις ανέλαβα την αξιολόγηση. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση στα σχολεία, έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πρώτα η αξιολόγηση του σχολείου και μετά η αξιολόγηση του δασκάλου. Είπα τον πρώτο χρόνο εθελοντικά, τον δεύτερο υποχρεωτικά. Δήλωσαν μερικές χιλιάδες σχολεία μέσα σε μια βδομάδα. Μπήκαν μέσα στα σχολεία με ξύλα, με ρόπαλα, χτύπησαν καθηγητές, έβαλαν μέχρι και φωτιές. Τα χιλιάδες σχολεία μέσα σε μια βδομάδα έγιναν 500. Δεν υπήρξε μια ανακοίνωση κόμματος, μια διαμαρτυρία από την τοπική κοινωνία. Όλοι θέλουμε την αξιολόγηση, με όποιον μιλήσετε στην ελληνική κοινωνία, με όποιον καθηγητή μιλήσετε, με όποιον δάσκαλο μιλήσετε λέει δεν γίνεται να μην αξιολογούμε πλέον. ... Φέτος θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούν να έχουν καμία εξέλιξη»
Η αξιολόγηση λοιπόν, αποτελεί το μέσο για την τρομοκράτηση, τη χειραγώγηση, την πάταξη των ελευθεριών και τη διάλυση των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. Το νομοθετικό οπλοστάσιο είναι έτοιμο. Αξιολόγηση για μονιμοποίηση, αξιολόγηση για μετάβαση στον επόμενο βαθμό κατόπιν ποσόστωσης , αξιολόγηση ανάμεσα στα Μ.Κ. «της συμπεριφοράς στην υπηρεσία»!! Κι όποιος δε συμμορφώνεται, απολύεται.
Το ρόλο της καθημερινής καταστολής θα τον αναλάβει ο διευθυντής με τις υπερεξουσίες που θα έχει. Οι εκπαιδευτικοί θα περιορίζονται στο ρόλο του υποταγμένου και φοβισμένου κρατικού υπαλλήλου.
Και θα χρησιμοποιηθούν με τη σειρά τους σε ρόλο καταστολέα της διογκούμενης μαθητικής οργής. Αυτό άλλωστε μαρτυρά η πρόσφατη επιστολή Διαμαντοπούλου που επαναφέρει την αναπλήρωση ωρών αλλά στις αιτίες προσθέτει –πέρα από τις μαθητικές καταλήψεις- και τις απεργίες και στάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών! Το κίνημα και των δύο στην κυβερνητική ατζέντα!
Αυτοαξιολόγηση
Παράλληλα η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας θα συνδέεται με:
…τους Πόρους της Σχολικής Μονάδας…
…τη Διοίκηση…
…την εφαρμογή του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών…
…το κλίμα και τις σχέσεις μεταξύ των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας…
…τα αποτελέσματα (φοίτηση – επίδοση…) κλπ.»
Σε απλά ελληνικά, τα παραπάνω συνοψίζονται στα εξής:
Τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται σε καλά και κακά ανάλογα με αν γίνονται καταλήψεις ή αν απεργούν οι καθηγητές («απώλεια διδακτικών ωρών»), αν ο διευθυντής έχει επιβάλει κλίμα σιωπής και τρομοκρατίας («το κλίμα και οι σχέσεις»), αν οι μαθητές στο Κερατσίνι προχωρούν σε εκπαιδευτικούς στόχους όσο οι μαθητές στην Κηφισιά («φοίτηση – επίδοση»). Η βαθμολόγηση του σχολείου στα παραπάνω θα καθορίζει και την ουσιαστική λειτουργική βιωσιμότητά του (εδώ έρχονται οι… «πόροι»).
Οι εκθέσεις αποτελεσμάτων θα παρουσιάζονται στο σχολικό σύμβουλο και στους γονείς- για να ενταθεί η διαδικασία ανθρωποφαγίας γονέων –ακπαιδευτικών- και θα δημοσιεύονται στο διαδύκτιο!
Αξιολόγηση – χειραγώγηση εκπαιδευτικών– κατηγοριοποίηση σχολείων: Σε ένα εκπληκτικού θράσους απόσπασμα στην «πρόταση για το Νέο Λύκειο», το υπουργείο αναφέρει: «Τα αποτελέσματα του Λυκείου μπορούν να αξιολογηθούν αναφορικά με δυο διαστάσεις: α) τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών και β) την απορρόφηση των αποφοίτων από την αγορά εργασίας».
Ε, ναι! Καλά καταλάβατε. Όποιος συνάδελφος δουλεύει σε φτωχές λαϊκές περιοχές και διδάσκει σε παιδιά ανέργων και ημιαπασχολούμενων, είναι ΑΥΤΟΣ υπεύθυνος γιατί οι μαθητές του δεν προχωράνε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και γιατί δεν μπορούν να βρουν δουλειά!! Ο Γκέμπελς ωχριά… Σύμφωνα με επίσημο Δελτίο Τύπου του υπουργείου, η αξιολόγηση θα αφορά σχολεία και εκπαιδευτικούς και θα είναι και εξωτερική. Στόχος της είναι η συντριβή των ελευθεριών, η πειθάρχηση – τρομοκράτηση και το χτύπημα της μόνιμης εργασιακής σχέσης των εκπαιδευτικών αλλά και η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.
Συνάδελφοι
Μας θέλουν τρομοκρατημένους, φοβισμένους και καθηλωμένους ,να κάτσουμε «ήσυχοι» και άπραγοι, χωρίς κινητοποιήσεις, απεργίες, διαδηλώσεις και να υπομένουμε την καταστροφή της ζωής μας.
Προσπαθούν να επιβάλουν στα σχολειά κλίμα πειθάρχησης και τρομοκρατίας μέσα και από την ανάθεση υπερεξουσιών στους νέους διευθυντές των σχολείων, με τους εκπαιδευτικούς να περιορίζονται στο ρόλο του υποταγμένου κρατικού υπαλλήλου που θα αναγκάζεται να υλοποιεί τις αντιδραστικές-αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις του υπουργείου.
Φτηνοί , ευέλικτοι και φοβισμένοι δάσκαλοι, αμόρφωτοι μαθητές, γονείς που θα βάζουν το χέρι στις (όλο και πιο άδειες) τσέπες τους Αυτό είναι το «νέο σχολείο» της κυβέρνησης , του κεφάλαιου και της τρόικας. Ο κοινωνικός εργασιακός και πολιτικός μεσαίωνας θέλει και τον αντίστοιχο μορφωτικό του. Μ’ άλλα λόγια «πόση», για ποιους και τι είδους παιδεία αντιστοιχεί στη νεολαία που την ετοιμάζουν είτε για μη δουλειά –ανεργία, είτε για δουλειά - δουλεία. Ο αγώνας ενάντια σε αυτό το «νέο» (αλλά πολύ παλιό) σχολείο είναι αγώνας συνολικά ενάντια στον κοινωνικό και εργασιακό μεσαίωνα της ανεργίας, της φτώχειας, της ανασφάλειας και της καταστολής.
Συναδελφισσες, συνάδελφοι
Απέναντι σε αυτή την κατάσταση που μας πηγαίνει πολλά χρόνια πίσω απαιτείται αντίστοιχα συνδικαλιστική κατάσταση έκτακτης αγωνιστικής ανάγκης.
Ξέρουμε ότι χρειάζεται ξεπέρασμα των ηγεσιών των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ-ΔΟΕ που έχουν περάσει την γραμμή της υποταγής και της ταξικής συνεργασίας.
Χρειάζονται κοινές πρωτοβουλίες συζήτησης- οργάνωσης- αντίστασης από τα κάτω με αποφάσεις αγώνα και συντονισμό δασκάλων-καθηγητών-γονιών στην κατεύθυνση συγκρότησης μετώπου υπεράσπισης των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων και ελευθεριών.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ, ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου